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CDs

The latest project created by the band from northern Germany adds even more authentic flavor to their down home style. After soul singer Bonita's brief appearance on the BB's 2012 'Come Along' album and an overwhelmingly acclaimed joint appearance at the band's own blues festival in Hildesheim, we now have the first CD production featuring BONITA & THE BLUES SHACKS. 
The female singer from South Africa perfectly complements vocalist Michael Arlt and the other band members. *BONITA NIESSEN*'s vocal style is sweet, powerful and soulful, performing blues and soul numbers with deep feeling, intensity and rocking fun! We really don't know – but it's likely that the South Africa-born singer grew up listening to the music of Ann Peebles, Aretha Franklin, Ruth Brown or Barbara Lynn. In Europe today, the term 'female blues' is often associated with pale looking girlies hanging on to their electric guitars. With her elegant appearance BONITA really stands out. 
*The combination of this unique singer with the tight BB's combo appears to be the perfect vehicle in terms of transporting blues and soul music from the past into the present. 15 songs from Magic Sam to Barbara Lynn on their first corporate and superb sounding CD production.

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Tracklist

 

  • Don't Call Me Babe 02:54
  • Love Ain't Never Hurt Nobody 03:34
  • Turn The Lamps Down Low 03:24
  • You Keep Me Hanging On 03:11
  • This Little Girl's Gone Rockin' 01:51
  • Give Me Time 03:50
  • Sure Cure For The Blues 03:56
  • You're Driving Me Crazy 02:39
  • I'll Be There 02:43
  • Satisfy My Soul 04:22
  • Bad News 04:24
  • I'm A Fool For You 02:50
  • Be Cool 03:19
  • I'm Lonesome 03:39
  • Never Let Me Go 02:46

Lineup

Bonita Niessen (vocals & backing vocals)
Michael Arlt (vocals & harp)
Andreas Arlt (guitar)
Henning Hauerken (e- & upright-bass)
Fabian Fritz (piano, Fender Rhodes + Hammond B3 organ)
Andre Werkmeister (drums)

REVIEWS

Neue Besen kehren bekanntlich gut, und dass neue Musiker für eine altgediente Band nachgerade so etwas wie eine Frischzellenkur sein können, dafür liefert dieses erste Album der Shacks mit ihren beiden Neuzugängen Fabian Fritz (keyb) und Andre Werkmeister (dms) den schlagenden Beweis. Doch damit nicht genug, denn mit Bonita Niessen hatte das Hildesheimer Quintett diesmal auch noch eine Gastsängerin mit im Studio, deren stimmliche Performance sich bestens in den Sound der Band einfügt und die sowohl solo als auch im Duett mit Michael Arlt hundertprozentig zu überzeugen vermag. (…) Entstanden ist so ein vor Spielfreude nur so strotzendes kleines Meisterwerk der deutschen Retro-Könige (…).
bluesnews #84
2015-12
Michael Seiz

Let me state here that this is easily one of the finest sets I have reviewed for 'Last Writes'. Bonita has a fine, flexible voice, and although she can tackle both classic and southern-styled soul with ease (and I love the Ike & Tina-styled r&b of 'You're Driving Me Crazy'), and The Blues Shacks' musical ability is the perfect foil, (…) though all fifteen tracks are more than weil worth a listen – at least! You guessed it: this one comes highly recommended.
Blues & Rhythm #306
2016-02
Norman Darwen

Der Blues-Shacks-Sänger beatmet wie gewohnt nicht nur inbrünstig die Harmonika, sondern veredelt die Musik auch mit dem charakterischen Timbre seiner Stimme – freilich nur bei einigen Duetten. Chefin am Sangesmikro ist die aus Südafrika stammende Bonita Niessen, die sich mit mal souliger, mal frecher rock'n'rolliger Klangfarbe gut einfügt. Solide austariert wirkt das Gleichgewicht zwischen swingendem Jump Blues und groovendem Soul à la 50er und 60er mit ein paar eigenen Noten und vielen Klassikern von Jimmy Preston bis Buddy Johnson. Sahnehäubchen sind die großartigen Soli von Andreas Arlt, dessen Gitarrenspiel immer abgedrehter wird – da scheint Stillsitzen schier unmöglich.
Saarbrücker Zeitung
2015-12
Stefan Uhrmacher

Die eh immer überzeugenden B.B. & The Blues Shacks mit südafrikanischer Sängerin (gern im klassischen R´n´B/Soul-Stil der 60er mit viel Feeling)! 
(…)jede Menge Groove (gar fast swingend), ab und zu New Orleans-Touch, das alles klingt nach viel Spaß im Studio. (…) Relaxte wie treibende, angestochene, ansteckende Songs. Gitarren-Soli gestochen, ökonomisch-konzentriert ohne jede Effekthascherei in klarem Ton (ausgezeichnet), Orgel/Piano-begleitet, einige ausdrucksstarke Harmonica-Features.
Glitterhouse
2016-01
Detlev von Duhn